

W 1919 r. Royal Blue wykorzystała strajk kolejowy do świadczenia przewozów autokarowych z Bournemouth do Londynu. W 1920 r. minister transportu Eric Campbell Geddes zacytował w czasopiśmie Punch jako “Myślę, że byłoby katastrofą, gdybyśmy zrobili coś, aby zapobiec ekonomicznemu wykorzystaniu charabanków” i wyraził zaniepokojenie problemami powodowanymi przez małe przedsiębiorstwa handlujące charabankiem i omnibusami w salonach gier towarzyskich.
W Ameryce pierwszy serwis zaczął świadczyć Carl Eric Wickman w 1913 roku. Sfrustrowany niemożnością sprzedaży siedmio-pasażerskiego samochodu na parkiecie salonu sprzedaży, w którym pracował, sam zakupił pojazd i zaczął używać go do transportu górników między Hibbingiem a Alicją w Minnesocie. Zaczął świadczyć tę usługę regularnie w nowej firmie i branży. Pewnego dnia firma będzie znana pod nazwą Greyhound.
Białystok Modlin bus – transport siedem dni w tygodniu
W 1914 r. Pensylwania była pierwszym państwem, które przyjęło przepisy dotyczące przewozów autobusowych, aby zapobiec tworzeniu się monopoli w tym sektorze. Wszystkie pozostałe stany USA wkrótce pójdą w ich ślady.
W latach dwudziestych XX wieku branża autokarowa rozwijała się gwałtownie, co było okresem intensywnej konkurencji. Ustawa o ruchu drogowym z 1930 r. w Wielkiej Brytanii wprowadziła krajowy system regulacji drogowego transportu pasażerskiego i upoważniła władze lokalne do świadczenia usług transportowych. Nakłada również na autokary ograniczenie prędkości do 30 mil/h przy jednoczesnym zniesieniu wszelkich ograniczeń prędkości dla samochodów osobowych. Proponujemy Białystok modlin bus.
Transport międzymiastowy to nasza specjalność
W latach 30. i 50. rozwinęły się dworce autobusowe dla transportu międzymiastowego. Wiele z nich rozbudowano od prostych przystanków do dużych architektonicznie zaprojektowanych terminali, które obejmowały zakupy i inne firmy. Międzymiastowy transport autobusowy wzrastał pod względem prędkości, wydajności i popularności do lat pięćdziesiątych i sześćdziesiątych XX wieku, kiedy to wraz ze wzrostem popularności samochodów prywatnych zmniejszyło się wykorzystanie międzymiastowych usług autobusowych. Na przykład w Kanadzie w latach pięćdziesiątych ubiegłego stulecia każdego roku 120 milionów pasażerów wsiadało do międzymiastowych autobusów; w latach sześćdziesiątych liczba ta spadła do 50 milionów. W latach dziewięćdziesiątych spadł on do 10 milionów.